top of page
Ilmatyynyalus Seiskari ACB-7
Seiskari ACB-7 ilmatyynyalus
Seiskari ACB-7 svävare
Seiskari ACB-7 ilmatyynyalus
Seiskari ACB-7 ilmatyynyalus
1/9
Ilmatyynyalus - svävare - hovercraft Seiskari ACB-7
Pituus - Längd - Length: 7,00 m (6,50 m rungon pituus - skrovet- hull)
Leveys - Bredd - Beam: 3,00 m (2,60 m rungon leveys - skrovet- hull)
Marssinopeus jäällä 70 km/h (marschfart på is - marchspeed on ice)
Max. nopeus jäällä 90 km/h. Max hastighet på is. Max speed on ice.
Korkeus Paikallaan n. 3.5 m, ajossa 3.70 m
Höjd stående - Height on standing 3,50 m.
Höjd i farten - Height when driving 3.70 m
Paino - Vikt - Weight n.1300 kg
Kokonaispaino -Tot. vikt - Total weight: Max.2050 kg
Kantavuus - Bärfårmoga - Capacity: 7 persons / 750 kg
Esteen ylityskulma 6# astetta. Hinders övergångsvinkel 6# grader
Surpassing barriers angle 6" degree.
Esteen korkeusero 0,4 m. Barriärens höjdskillnad 0,4 m
Obstacles height difference 0,4 m
Moottori - motorn - engine diesel 125 - 140 hv/hk/hp
Polttoaineen kulutus 10 - 25 l/h. Bränsleförbrukning.
Fuel consumption 10- 25 l/h
Polttoainesäiliö n.103 litraa. Bränsletank. Fuel tank.
Toimintasäde jopa 400 km. Intervall / range even 400 km.
Marssinopeus vedessä 50 km/h. Marschfart i vatten.
Marching speed in water 50 km/h.
Max. nopeus vedessä 70 km/h. Max hastighet i vatten.
Max speed in water 70 km/h.
Max käyttölämpötila -30# astetta Celsius. Max grader/degree
Max. tuulen nopeus 15 m/s. Max vindens hastighet.
Max. wind speed 15 m/s
Max. aallon korkeus 0,6 m. Max våghöjd.
Max. wave height 0,6 m.
​
Hinta/Pris/Price Euro:
98.000 € (Hyundai SeasAll U-125 dieselmoottorilla)
​
LATAA ESITE /DOWNLOD Seiskari ACB-7 (pdf) (Broschyr/Leaflet)
Runko:
Runko on valmistettu komposiitista hunajakennolevy ydinaineena. Rakenne on tukeva, mutta myös elastinen. Näin pyritään välttämään vaurioita silloin kun runko osuu esteeseen. Hunajakennolevystä muodostuu samalla lämpöeristys.
Ponttonit:
Aluksessa on 2 pitkittäistä pääponttonia, jotka molemmat on jaettu kolmeen osastoon. Näiden alla on alaponttonit, joiden painetta voidaan säätää sisältä olosuhteiden mukaan. Keulassa on puskuriponttooni ja etuhelma. Takana on nostoilman paineella täyttyvät pussit, ja niiden suojana laahaushelma
Moottori ja voimansiirto:
Dieselmoottori vakio - standard engine: Hyundai SeasAll U125 (125 hv). Voimansiirto: Mekaaninen kuiva yksilevyinen kytkin, kardaani ja hammashihna työntöpotkurille. Kytkintä hallitaan kaukosäätökahvalla. Nostopotkurien voiman ulosotto tapahtuu kampiakselilta hammashihnoilla
Potkurit:
Työntöpotkuri 6-lapainen alumiinirakenteinen potkuri (MultiWing). Potkurin halkaisija 1500 mm. Potkuri toimii komposiitista valmistetussa tunnelissa. Nostopotkurit: Alumiiniset 12 lapaiset aksiaalipotkurit, halkaisija n. 530 mm. Ilmatunnelit kääntävät nostopaineen alas rungon alle.
Ohjaus:
Työntöpotkurin takana 3 kpl sivuperäsimiä sekä korkeusperäsin. Sivuperäsimiä hallitaan hydraulisella ohjauksella, jossa ratin kierroksia n. 1,5. Ratin asento osoittaa suoraan peräsimien kulman. Korkeusperäsimellä saadaan aluksen keula tai perä nousemaan tarpeen mukaan. Korkeusperäsintä käytetään myös silloin, kun tarvitaan jyrkkää käännöstä. Aluksen keula painetaan alas, jolloin perä kääntyy helpommin. Korkeusperäsimiä käyttää lineaarimoottori, jota hallitaan sähköisesti trimmikytkimellä. Kojelaudassa on trimmiasennon osoittava mittari.
Ohjaamo - matkustamo:
Edessä 2 kpl erillisistuimia. Ohjauspaikka on oikealla puolella. Matkustamossa takapenkki ja sivupenki. Oikealla (SB) puolella 700 mm leveä nosto-ovi (lokinsiipi). Katolla luukku tuuletusta ja hätäpoistumista varten. Ohjaamon edessä etukannella säilytystila pelastuslauttaa, ankkuria yms. varten.
bottom of page